Over het koor

Kaapse Koppen Koor Fenix1
Het Kaapse Koppen koor

Het Kaapse Koppen koor is opgericht in 2021. De naam van het koor is afgeleid van de thuisbasis van het koor: de twee schiereilanden Katendrecht (de Kaap) en de Wilhelminapier (Kop van Zuid).

Het koor bestaat uit enthousiaste zangers die allen een verbinding hebben met Katendrecht en de Wilhelminapier. We treden graag op bij evenementen in de wijk. Hierbij willen we oude en nieuwe bewoners verbinden door samen muziek te maken.

Ons repertoire bestaat uit lichte muziek, passend bij het evenement. Van jazzy, romantische, volks tot kerstliederen, en ja.. ook Rotterdamse zeemansliederen!
Kaapse Koppen koor bij Kunstroute
Koordirigent

Zuri Ramírez is in 2001 afgestudeerd als koordirigent aan het Rotterdams Conservatorium. Zij behaalde haar Master Diploma aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht in 2009. Zuri studeerde muziekonderwijs (2001) en piano (2002) aan de Faculteit Muziek van de Universiteit van Veracruz, Mexico.

Sinds 2009 is Zuri tevens werkzaam in het basisonderwijs met  programma’s als ‘zingen in de klas’ en ‘ieder kind een instrument’.

Repetitielocatie

Het koor repeteert op maandagavond tussen 19:45 en 21:45 in OBS De Schalm, Katendrechtsestraat 61, 3072 NS Rotterdam